تدویر جلسه فعالین و کادرهای نهضت فراگیر در ماسکو
سکرتريت مسوول شورای شهر ماسکو نهضت فراگير سکرتريت مسوول شورای شهر ماسکو نهضت فراگير

به پیشواز از چهارمین سالروز تأسیس نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان جلسۀ کادرها و فعالین نهضت فراگیر به تاریخ 3 جون در شهر ماسکو دایر گردید.

در کار جلسه علاوه بر اعضای شورای شهر ماسکو،عده یی از اعضای شورای فدراتیف روسیه و تعدادی از اعضأ و مسوولین واحدهای اولیه نهضت فراگیر در شهر ماسکو اشتراک ورزیده بودند.

کار جلسه تحت ریاست رفیق عبدالرحیم تصمیم رییس شورای شهری ماسکو آغاز گردیده و اجندأ آن که مسایل تجلیل هرچه بهتر از چهارمین سال ایجاد نهضت فراگير،چگونه گی تحقق مصوبات و خواسته های مجلس موسسان،تحکیم پایه های اجتماعی نهضت در فدراتیف روسیه و تحقق تصامیم اتخاذ شده در راستای کمپاین انتخاباتی رفیق داکترحبیب منگل را دربر می گرفت پیشنهاد و مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدأ رشته سخن به رفیق عبدالغنی غوربندی رییس شورای فدراتیف روسیه نهضت فراگیر سپرده شد.رفیق غوربندی روی مسایل مربوط به اجندأ جلسه صحبت همه جانبه نموده،وظایف اعضای نهضت را به افتخار چهارمین سالگرد تأسیس نهضت فراگیر مشخص ساخته،فیصله بعمل آمد تا در تمام سازمانهای نهضت فراگیر در فدراتیف روسیه،واحدهای اولیه جدید ایجاد و جلب و جذب به صفوف نهضت فراگیر بصورت تشدیدی سازمان داده شود،که این خود بهترین نحو تجلیل از چهارمین سالگرد نهضت خواهد بود.

متعاقبأ مصوبات مجلس موسسان که جدیداً مواصلت نموده بود که از طرف رفیق غوربندی به خوانش گرفته شد و به رفقا پیشنهاد گردید تا در زمینه ابراز نظر نمایند.

سپس رفقا هریک زلمی،رحمت الله همدرد،محمدعوض،عبدالرحیم تصمیم،حفیظ الله حبیبی،عزیز فروغ،محمدعارف،عبدالرحیم احمدزی،محمدحسین،عبدالمنان،عسکر و عبدالاول در مورد اجندأ و تحقق مصوبات مجلس موسسان ابراز نظر نموده،تحقق خواسته های مجلس موسسان را یکی از وظایف عمده بخاطر تحکیم وحدت سازمانی تلقی نمودند.

بعداً روند اجرای وظایف بخاطر پیشبرد کمپاین انتخاباتی رفیق داکتر حبیب منگل در روسیه مورد بحث قرار گرفته و نتایج آن مثبت ارزیابی گردید.اما تأکید بعمل آمد که کارهای انجام شده بسنده نبوده ،ایجاد ستاد انتخاباتی با ترکیب عالی اجتماعی به شمول شخصیت های با اتوریته لازم اجتماعی و سیاسی مورد بحث و تأیید قرار گرفته،وظابف مشخص در مورد سپرده شد.

کار جلسه در فضای وحدت و همبسته گی رفیقانه پایان یافت.


June 9th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها